AHİRET İLMİ PEYGAMBERLERİN BÜYÜK SÖZLERİ HADİSLERİ
İNSANLAR ALLAH’DAN BAŞKA İLAH YOKTUR DEYİNCEYE KADAR ONLARA SAVAŞMAKLA EMROLUNDUM, BU SÖZÜ SÖYLEDİKLERİ ZAMAN BENDEN CANLARINI MALLARINI KORUMUŞ OLURLAR.
(S.A.V) BU ŞEHADET SÖZÜNÜN GEÇERLİLİĞİNİ CAN MALIN KORUNMASINDA YETERLİ BULMUŞTUR AHİRETTE İSE MAL CANIN HİÇ 1- ÖNEMİ BULUNMADIĞINI BİLMEYEN YOKTUR, ORADA ANCAK KALBLERİN NURU SAMİMİYET İHLAS FAYDA VERECEKTİR İŞTE BUNLARIN FIKIHIN KONUSU DİŞİNDADIR, EĞER FIKIH (HUKUK) ALİMİ BU GİBİ KONULARA DALARSA KENDİ KONUSU DIŞINDA ÇIKMIŞ OLUR TIP KALEM İLİMLERİNİ KONU EDİNMİŞ GİBİ OLUR.
2- NAMAZ VE ZEKAT KONUSU: NAMAZ KILAN KİMSE NAMAZIN DIŞ ŞARTLARINA UYARAK İBADETİNİ YAPIYORSA, FIKIH ALİMİ BÖYLE 1 NAMAZIN SAHİH OLDUĞUNA HÜKÜM VERİR, BU ŞEKİLDE NAMAZ KILAN 1 KİMSE İSTER KALBİ İLE ÇARŞIDA PAZARDA ALIŞ VERİŞ YAPSIN İSTERSE KENDİ HESAPLARINI DÜŞÜNMÜŞ OLSUN, YİNEDE FIKIH ALİMİ ONUN NAMAZININ SAHİH OLDUĞUNA HÜKÜM VERMEK ZORUNDADIR, HALBUKİ GAFLET İÇİNDE KILINAN 1 NAMAZ AHİRETTE İNSANA FAYDA VERMEZ DİL İLE SÖYLENİP DE KALB İLE TASDİK EDİLMEYEN ŞEHADET KEŞİMESİ GİBİ, FAKAT YALNIZ DİL İLE SÖYLENEN ŞEHADET KELİMESİNİ DIŞ ŞARTLARA UYGUN OLARAK KILINAN NAMAZI FIKIH ALİMİ KABUL ETMEK ZORUNDADIR, DİL İLE ŞEHADET KELİMESİNİ SÖYLEYEN KİMSE EMRE UYMUŞ SAYILIR ÖLDÜRÜLMESİ AZARLANMASI GEREKMEZ İÇ HUZURU KALBİN İHLAS OLAN NAMAZ İBADETİ AHİRET AMELİDİR, ZAHİRİ AMELLER ANCAK BUNUNLA FAYDA VERİR FIKIH İSE BUNA KARIŞMAZ ÇÜNKÜ ONUN KONUSU DIŞINDADIR.
3- ZEKATA GELİNCE: FIKIH ALİMİ DEVLET İDARECİSİNİN YERİNE GETİRİLMESİNİ İSTEDİĞİ ÖLÇÜLERE GÖRE İŞE BAKAR, ÖYLE Kİ 1 KİŞİ ZEKATINI VERMEKTEN KAÇINSA İDARECİ DE ONDAN BU MALI ZORLA ALSA, FIKIH ALİMİ BÖLE 1 MÜKELLEFİN ÖDEDİĞİNE HÜKÜM VERİR.
4- HARAM HELAL KONUSU: HARAMDAN KAÇINMAK DİNDENDİR: FAKAT BU TAKVANIN 4 DERECESİ VARDIR, ŞAHİTLİĞİN MUTEBER OLABİLMESİ İÇİN ŞART KILINAN SIFATLARLA İLGİLİ TAKVA BU DERECEDEKİ TAKVAYI TERK EDEN İNSAN ŞAHİTLİK KADINLIK VELİLİK HAKLARINI KAYBEDER BU HAKLARA SAHİP OLAMAZ, BU DERECEDE OLAN TAKVANIN ŞARTI DA AÇIK HARAM İŞLEMEKTEN SAKINMIŞ OLMAKTIR.
5- SALİHLERİN TAKVASI: BU DA HARAM HELAL OLDUĞU ŞÜPHELİ GÖRÜLEN ŞEYLERDEN SAKINMAKTIR . HZ.(S.A.V) ŞÖYLE BUYURUR: SANA ŞÜPHE VEREN ŞEYİ BIRAK DA ŞÜPHELİ OLMAYANI YAP. YİNE BUYURUR: GÜNAH KALBLERİ TİTRETEN ŞEYDİR.
6- MÜTTAKİLERİN TAKVASI: HARAM İŞLEMEYE SEBEB OLMA İHTİMALİ BULUNAN 1 HELALI İŞLEMEKTEN KAÇINMAKTIR. NİTEKİM HZ.(S.A.V) BUYURUR: ZARAR VEREN ŞEYLERE DÜŞMEK KORKUSUNDAN KİŞİ MÜBAH OLANI TERK ETMEDİKÇE MÜTTAKİLERDEN OLMAZ. GIYBET GÜNAHINA DÜŞMEK KORKUSUNADAN İNSANLARIN HALLERİNDEN SÖZ ETMEMEK ŞEHVETİN TAŞKINLIĞINA SEBEB OLUR DİYE BAZI HELAL ŞEYLERİ YEMEMEK SAKINMALAR MÜTTAKİLERİN TAKVASIDIR.
7- SIDDIKLARIN TAKVASI: ALLAH’IN RIZA RAHMETİNE UZAK KALMAMAK İÇİN ÖMRÜNÜN HİÇ 1 ANINI BOŞ ŞEYLERLE GEÇİRMEMEKTİR, DÜNYANIN LEZZET MENFAATLERİNDEN YÜZ ÇEVİRMEK BÜTÜN VARLIĞI İLE ALLAH’A YÖNELMEKTİR. HZ.(S.A.V) BUYURMUŞTUR: HER NE KADAR SANA FETVA VERSELER DE ‘’SANA FETVA VERSELER DE’’ YİNE SEN KALBİNDEN FETVA İSTE.